måndag 1 september 2008

Varning för fynd!

I lördags drack jag två riktigt goda röda viner och åt en grym grönmögelost därtill. Med sällskap, naturligtvis. Först Bonterra, som är en amerikansk Zinfandel-mix (10% petite sirah) full av mörka bär och peppar och sedan följde vi upp med Cypress, även den en amerikanare, men istället en Cabernet Sauvignon-mix (även petit verdot, syrah och petite sirah) som är helt fantastisk och tveklöst värd sina hundra pix.

Den får bli veckans tips och lär definitvt hamna i min korg vid nästa besök på Systemet.

Jag tänker också investera i Cuttaway Hill Estate, en australiensisk pinot noir som utlovar både smak och doft av hallon, jordgubbar (!) och kaffe. Dessutom Cline och/eller Ravenswood (det kan tänkas att jag börjar utveckla en förkärlek till amerikanska zinfandelviner, ja. Ha!) och eventuellt det vita Fort Simon.

Mitt vinställ är för närvarande ekande tomt efter en lång sommar på andra orter, men det ska givetvis åtgärdas snarast.

Inga kommentarer: