lördag 13 juni 2009

Porlande juni


Hos föräldrarna i söder blev det till att smaka på lite lyxigare rioja, i form av Conde de Valdemar Gran Reserva. Rioja är inte vad jag föredrar, men med rätt mat och lite beroende på kan det vara riktigt tasty. Som den här, till exempel. Yummie.

Passade på att dricka lite sangria (den återkommer på bolaget framåt senvåren/sommaren varje år och säljer som bara den. Riktigt god också) och investera i juninyheten Sendero: en concha y toro-producerad merlot och carmenère-mix, som säkerligen lär påminna om min gamla Trio-favorit.

Med vinstället väl tomt investerade jag lite igår efter jobbet. Basilisken åkte ner i korgen och även Allesverloren Tinta Barocca. Det blev rekommenderad, fransk, oerhört sträv Château Bouscassé och mousserande i form av Geisweiler Monopole Crémant de Bourgogne Brut - for sure tänkt att avnjutas i ett badkar någonstans. Slutligen slängde jag mig sydafrikanska Havana Hills, en permanent aprilnyhet som jag varit sugen på en längre tid.

Igårkväll dracks det rosévin: tidigare nämnda, franska Sancerre: god, torr och full av hallon. Rekommenderas, som anat, varmt.

Inga kommentarer: